Saturday, March 1, 2008

DITT liv.

Alle har fått et liv. Alle har fått muligheten til å velge.
Ingen kan leve livet for deg. Det er i hodvedsak du som er sjefen, viss du ikke velger å la en annen være sjefen. Jeg tror du vet hvem jeg prater om. Han fikk et liv, fordi vi skulle få beholde vårt. Han tok et valg på våre vegne, for at vi skulle reddes.
Mitt spøsmål er da: Hva gjør du med ditt liv, hva gjør du med valgmuligheten?

Av og til føler jeg at jeg kaster bort det livet jeg har fått. Jeg tar dårlige valg, og lever ikke til mitt fulle potensiell.

Men i det siste har jeg fått en giv i forhold til livet. Jeg har funnet ut at viss en slapper litt av, slipper seg selv litt løs, er det så mye en kan tjene på det!Ikke være redd for hva andre tenker og tror om meg. Gir jeg slipp på de negative tankene, får jeg en enorm frihet. Feks. i foholdet til ukjente på gata. Kunne prate med alle, smile til mennesker rundt meg. Smil igjen fra en fremmed, gir et lite lyspunkt i hverdagen.

Om jeg ikke da når mitt fulle potensiell på mange av livets områder, vil jeg iallefall strebe etter å nå toppen i forhold til felleskapet. Felleskapet til menneskene rundt meg og felleskapet med den treenige Gud. For det er felleskap vi er skapt til.

Hva gjør du med DITT liv? Dine valg?

3 comments:

Marianne said...

Takk det samme:) Hørt masse om deg også så det var veldig koselig:)

Camilla Kristiine said...

Eg like godt å lese bloggen din, Tone. E isje så ofte eg sjhekke ting på nette, men av og t...og da lese eg masse:) Må sei at d va veldig kjekt å få treffe deg i Oslo,og d hadde vert kos å besøke deg en gang!Håpe livet smile t deg!
Gud velsigne deg!God klem

Kay Amund said...

No er ej spent på at en post om London tur skal komme på bloggen;)
Har lagt ut link til facebook bilda fra bloggen min;)

God påske!