Thursday, May 29, 2008

Hvilket øyeblikk ville du valgt?

- om du kunne gå tilbake til et øyeblikk i din fortid?

Livet mitt har behandlet meg godt, ingen tvil om det.
Og et par ganger, kanskje tre, har jeg kjent på lykke. D
er ingen bekymringer, ingen vonde tanker har sluppet til.
Et øyeblikk av fullkommenhet, mening og glede.

Jeg har hatt noen fantastiske ferier med venner og familie, som jeg lett ville valgt om igjen om det gikk ann.

Men skulle jeg valgt et spesielt øyeblikk, måtte det ha vært lillejulaften 06.
Det skjedde på presten sin vanlige -lillejulaften sammenkomst-.
På rommet til min kompis, Eirik, helt alene i en hengekøye. Alle andre var enten utenfor eller oppe i stuen. Lyd av glede, lykke, et hus fullt av mine beste venner, et hus fullt av ånden, et hus fullt av kjærlighet.
Der ligger jeg i en hengekøy, og tenker for første gang, nå er jeg lykkelig!

Det er klart jeg har vært mye glad i mitt liv. Men den dagen, i hengekøyen, dagen før Jesu fødselsdag, fikk jeg kjenne noen få minutt hva lykke egentlig er.
Lykke er å vite hva som betyr noe.
Lykke er å kjenne Gud.
Lykke er å være helt alene,men likevel føle seg omringet av kjærlighet på alle kanter.
Lykke er å være i Jesu nåde.

6 comments:

Leiv Magnus said...

Umulig å velge. Manchester Uniteds seneste Champions League seier er selvfølgelig en høydare. Hehe.
Kan ikke velge et øyeblikk, men jeg er ganske sikker på at året på BiG er det beste jeg har hatt så langt, rent åndelig.

Anonymous said...

Så bra at du har gode minne frå litle julaftan heime hos oss! Det har eg òg, sjølv om eg aldri har tilbrakt ein slik kveld i ei hengekøye.

totliii said...

eg har tagga deg! les bloggen min.

Kristin said...

jeg blir glad bare av å lese det du skriver!! men mitt beste øyeblikk fant sted ute i en gjødsla åker..

Charl8e said...

Det måtte vært da FFK kom til cupfinalen og at dem vant cuppen 2006 :)

Anonymous said...

Hei Wonderhill!
Jeg er enig, det er ingen tvil om at livet behandler oss godt! Det er kjekt å lese bloggen din Tone! Jeg gleder meg veldig til maange kaffikopper på høyskolen til høsten :)
Mi prades!