Thursday, November 27, 2008

Livet.

Livet er som en fotballkamp.

- Man spiller på lag mot noen.
- En kjemper for noe sammen med andre.
- En møter både motstand og samarbeid.
- En får læredom, en gir lærdom.
- Av og til går det bra.
- Av og til går det dårlig.
- En får ris og ros. Spark og klemmer.
- En må tåle både motgang og medgang.
- Pasningen kan komme dit den skal, eller ende opp feil. Da må en rette opp på det.
- En må jobbe hele tiden for å få til det en vil.
- En kan ikke ta noe for gitt, eller klare alt selv.
- Til slutt da, så vinner man kanskje, eller taper.

Jeg vil helst vinne min livs fotballkamp,
og jeg vil gjerne ha hele verden på laget mitt.
For jeg vet hvilken Kaptein jeg helst vil følge.

2 comments:

Kjøde said...

av og til må du grisetakle, noen ganger sette motstander i offside. Andre ganger spille feig drillo-stil, eller finte folk på rævven om du kan. Ja livet er sannelig som fotball :)

Siri og Jørgen said...

elsker bloggen din, tone!!
(måtte bare sei det, har tenkt det så mange gonger...:)