Wednesday, November 5, 2008

Lik et tre.

I dag hadde vi fakultetsgudstjeneste på skolen. Den skulle ha overskriften her, som tema. Det var en nydelig gudstjeneste på alle måter. Jeg var litt nervøs, fordi jeg skulle dele ut nattverd for første gang. Men det gikk veldig greit, og var fint å være med på! En av de som deltok på Gudstjenesten var en som sang solo. Han hadde, på vei bort til skolen, diktet en sang. Det var en nydelig sang. Den handlet, slik jeg tolket den, om å vokse i Gud. Hele Gudstjenesten handlet om at vi er lik tre. Noen ganger bladløse og forkomne, andre ganger i full flor. Vi trenger å være rotfestet og vokse i Jesus.

"I`m a little tree, God come water me." - Olaf

9 comments:

Kjøde said...

Av og til kjennes det som evig vinter, men heldigvis er Aslan ventet en gang om ikke lenge...

Jan Ivar Vik said...

Første gang du deler ut nattverd? Hæ? Skulket du unna gudstjenestepliktene på onsdagene på bibelskolen?

:)

Miss Wonderhill said...

=) vi liker Aslan.

fikk det spm tidligere idag. Jeg var jo sjeldent der.. tror jeg kan telle på en hånd hvor ofte jeg var på messen!

Marius Økland said...

Jesus Kristus fikk se et fikentre ved veien og gikk bort til det, men fant ikke annet enn blad. Da sa han til treet: «Aldri mer skal du bære frukt.» Med det samme visnet treet.

Miss Wonderhill said...

Hva er det du prøver å si?

Marius Økland said...

Eg er berre morsom på din bekostning ;-) Ikkje alltid så greitt å vere tre...

Miss Wonderhill said...

=)kjempe morsomt

Kjøde said...

"kjempe morsomt" orddelingsfeil!!! Les Marius sin siste bloggpost på msokland.com

Miss Wonderhill said...

kommentar fest! weee