Saturday, January 12, 2008

I didnt lose my mind, it was my own to give away.

Tenker litt på kritikk når jeg hører overskriften. Robbie Williams synger det i en av sine sanger. HUsker ikke nå hvilken, men den linjen har blitt sittende fast.

Jeg tenker på kritikk, og på det å ha egne meninger. Jeg vil si det er respektløst å ikke la andre ha sine egne meninger. Ja, det er mye rart ute å går, og mye jeg er uenig i. Men det gir ikke meg rett til å stjele meninger fra andre, og gi de mine.
Med andre ord, vi kan tenke at noen er helt dust(Lost their mind), men den er faktisk deres, og de kan mene det de vil. Eller være som de vil.(Their own to give away.)
Vi har fått en egen vilje, og egene meninger som Gud har lagt ned i oss. Viss vi føler vår mening er rett, og andres feil. Bør vi først vise respekt, og kanskje deretter forsiktig vise at de tar feil. F.eks. Sannheten om Jesus. Vi kristne VET vi har rett, men det er fortsatt mange som ikke tror. Dem skal vi ha respekt for, og dem skal vi vise sannheten om Jesus, på en respektable måte slik de kan komme til tro.

Alle har sitt eget hodet, sitt eget hjerte, som vi gir til hvem vi vil!
Moralen er vel å ikke dømme andre.=)

3 comments:

Anonymous said...

Åh kan ikkje du komma på ka sang det e da...eg kjenne detta frustrerte meg. Hate når eg ikkje kjeme på sånne ting..

Maria said...

å respektere andre e någe av det viktigste me kan gjør trur eg... Kan me venta å bli respekterte sjøl, om me ikkje respektere andre?

Det e forresten sangen No regrets... :)

Anonymous said...

Hallo Tone!
Eg ante jo ikkje at du hadde blogg. Men nå jer eg det, å nå he du mange commenta i vente fra meg;)

Så kjekt.
Ps. Eg he og en blogg!
Klem!!