Thursday, February 5, 2009

I dag skal du.....

Off. Jeg skulle ikke gjort det jeg gjorde. Var det verdt å gi livet sitt for det som skjedde? Å, jeg skulle så gjerne ønske at jeg bare kunne spole tilbake det hele. Få det hele ugjort! Men det går jo ikke nå, og jeg må ta den straffen jeg fortjener!

Off. Det er så varmt her. Og så alle disse menneskene. Jeg er både skamfull og redd. Og der har du han der ja... han har jeg møtt på før. Han skal nok få den samme straffen som meg. Vi har fortjent det.

Men, vent litt. Der er det en til. Hva gjør HAN her? For alt jeg vet har ikke han gjort noe som er på langt nært så galt som de vi har gjort. Dette må være en feiltagelse. Og nå begynner han andre og rakke ned på han her som ikke har gjort noe. Hvorfor gjør han det? Aner han ikke hvem han prater til? Det er nå jeg har sjansen. Sjansen til å vise at jeg virkelig angrer det jeg har gjort. Og vise at jeg vet jeg fortjener denne straffen:

«Jesus, husk på meg når du kommer i ditt rike!» Jesus svarte: «Sannelig, jeg sier deg: I dag skal du være med meg i paradis.» (lukas 23, 42-43)

2 comments:

Kjøde said...

Man, you were like totally inside his head!!!

trallalalala... said...

gratulere me dagen Tone!!!