Tuesday, September 4, 2007

Dreams come true.


USA, drømmenes land. Det har jeg erfart iallfall to ganger. Usa er et fantastisk land, som jeg lett kunne flyttet til. Tror jeg.

Til vinteren er det to år siden sist jeg var i Usa. Og jammen skal jeg ikke dit til jul=) Billettene ble bestilt igår. Fra 10desember til julaften, skal jeg være sammen med Jamie. For første gang skal jeg treffe henne på hennes beitemarker. Hun har vært mye på besøk hos meg, her i Norge. Jeg gleder meg til å endelig møte henne i hennes hjemland. Og være den fremmede.

Jeg elsker å være fremmed. Iallfall til en viss grad. Nytt sted, nye folk og ikke minst, en ny start, iallfall for en liten stund! Jeg tror alle har godt av nye starter innimellom.

Slik er det med tilgivelsen. Uten at det egentlig går særlig opp for meg, får jeg en ny start hver dag. Kanskje ikke med folk jeg har kjent lenge, men inni meg. I forhold til den personen som betyr mest for meg. Jeg får alltid sjansen til å starte om igjen, viss jeg har bæsja på leggen. Gud er jammen meg god. Jeg fatter ikke at det går ann å være så god som han.

Drømmer blir sanne. Drømmer om en ny start, et evig liv og en evig fred.
De blir alle sanne i han som ga oss drømmene og Livet. All ære til Jesus.

2 comments:

Ane said...

Eg kunne ikke bodd i usa over lengre tid, men hver sin smak...men da er jo du i usa akkurat naar eg drar hem. Ironisk;) Lyst til aa besoke meg i minnesota kanskje?=P
Gla i deg!

Asbjørn said...

æg ve åsse te uessaa!