Sunday, April 6, 2008

Ja, det gjør det.

Nå som jeg har skrevet et innlegg om, og generelt føler at det aldri tar slutt, så slår det meg: Det gjør det. Hehe.
Og for en fantastisk dag det skal bli. Når mitt liv her på jorden har nådd sin slutt. Når jeg er 90 år, og nettopp har opplev enda et barnebarn bli døpt. Når jeg ligger der i sengen min, blir det godt å blunde øyet for siste gang. Jeg lurer på om jeg kommer til å føle det på meg når jeg dør? Altså, når jeg legger meg den søndagen, etter dåpsfesten. Kommer jeg til å føle på meg at nå kommer Jesus, og henter meg hjem? Da er det iallefall et fint tidspunkt å dra på. Etter en fest med familien. Etter en dag der et barn er blitt tatt inn i Guds familie. Noen kommer, noen går.
Å, som jeg ønsker at mitt liv skal få bety noe før den dagen. Jeg ønsker å være vitne til venner som tar imot Jesus. jeg ønsker å gifte meg, og se min barn vokse opp som kristne. Jeg ønsker å være en dame som brenner for Jesus til siste slutt, en som aldri er lunken eller tviler på det jeg vet. Å, må Gud holde sine armer rundt mine ønsker, må han aldri slippe taket på meg, og må jeg få kjenne hvilken velsignelse det er å forlate denne verden 90år gammel i min seng, og tre inn i himmelrike! FOR EN DAG! AMEN

2 comments:

Leiv Magnus said...

Du har en inspirerende tro, Tone. Virkelig. :D
Men tenk om Jesus kommer før du fyller 90? ;)

Anonymous said...

Steike heller, du tror du blir 90år altså :) Neida, jada, sant at å leve som om livet tar slutt en dag gir mye mer mening. Det som ikke gir mening derimot, er mappeoppgaver...