Tuesday, June 3, 2008

Ny attraksjon!

Oslo har fått en ny sight-seeing guide, og jeg var heldig å få første tur=)
Hadde du visst alt som foregår, og har foregått nedover aker brygge, hadde du blitt overrasket. Og kanskje litt skremt!

Visste du feks. at slagt om Waterloo egentlig sto der? Det var så fint i Waterloo at de ville ikke ødelegge, og la heller slaget til aker brygge. Dette gjelder også slaget på Stiklestad, som også egentlig sto på aker brygge!
Det er kanskje litt missvisende å si aker brygge, da det viser seg at det er ca bare en kvadratmeter av aker brygge som faktisk heter aker brygge. Resten er andre,ikke navngitte, brygger som har blitt bygd etterhvert!

Det fantes også en gjeng ganske glemsomme folk som bodde der en gang i tiden. Feks. På Felix (kinoen), ble tegneserien med samme navnet, vist i 16år før de fant ut at de kanskje burde vise andre filmer også!

Utrolig mye spennende, og ikke minst nytt for min del. Nå har jeg jo bodd her snart et år, så det var vel på tide å skaffe seg litt kunnskap om byen.
Jeg vil anbefale guiden min på det sterkeste. Garanter morsomt og lærerikt.
Spør meg etter nr.

4 comments:

Anonymous said...

Haha. Kan garantere at du er den eneste som ville fått noe moro ut av det. Er sikker på at den eneste grunnen til at du fant det morsomt var fordi du var overtrøtt og med viten om at jeg fant på det der og da. Det blir fort litt mindre morsomt med en gang folk skjønner at det er manus.
Mvh
Soon to be arbeidsledig Oslolos

Leiv Magnus said...

Høres kult ut. Må sjekke ut denne guiden din. Gi meg nummeret. Når skal du forresten skrive om meg på denne bloggen??

Anonymous said...

det heter aker brygge, ikke akerbrygge

Miss Wonderhill said...

da har jeg forhåpetligvis gjort anonym fornøyd.