Thursday, June 5, 2008

Urettferdig!

Jeg har tidligere skrevet et innlegg om hva som irriterer meg.
Og nå kom jeg til å tenke på det som irriterer meg ca mest.

Du tror kanskje det er urettferdighet som irriterer meg mest, siden det er overskriften. Og ja. Det er den urettferdighet mot den som er mest rettferdige av alle!

Folk klager på at ikke alle har nok å spise. Det er urettferdig, sier dem.
"Gud, hvorfor gjør du ikke noe, viss du er rettferdig?".
Folk klager over at mennesker blir drept. Det er urettferdig, sier dem.
"Gud, hvorfor døde de menneskene, det var så urettferdig!"

Jeg har lyst å spørre: Hvorfor skylder dere på Gud?? Hvorfor er Gud den urettferdige? Jeg vil påstå at det er vi mennesker som ikke er det. Det er vi som dreper hverandre, by all means, det er vi som ikke deler, slik at mennesker sulter.

Gud har lagt alt til rette, slik alle skal få, slik alt blir delt rettferdig.
Så driter vi på draget, og kaller Gud urettferdig.

Jeg kan ikke annet en spørre hvorfor.

2 comments:

Anonymous said...

enig

Ann Therese said...

Veldig enig i den ja! Er alltid det som kommer frem når folk sier at de ikke tror. De mener at det ikke kan finnes en god og allmektig Gud når det er så mye elendighet i Verden, men det er jo i bunn og grunn vi mennesker som er årsaken til alt det elendige! Amen!