Wednesday, November 14, 2007

Jeg har en sol.

Nå er det vinter. Det blir fort mørkt, om det ikke er mørkt og overskyet hele dagen, det er kaldt, og det nærmer seg eksamens tid.
Jeg har hatt en dårlig dag. Alt det jeg ikke gjør, har tatt meg igjen, og puster meg iskaldt ned i nakken. Les på prøve, skriv oppgave, finn problemstilling osv. Jeg får frysninger. Og blir lettere deprimert av alt.

I går skinte solen i mitt sinn, så kom dagen idag, med uhyggelige skole-skyer.
Jeg bryr meg ikke om det er mørkt, det syns jeg egentlig er ganske koselig.
Kaldt kunne jeg vært foruten. Og skole.

Men, så slår det meg, hva er vel mindre meningsløst en å ikke ha noe å gjøre i det heletatt? Bare sitte på denne pc`n hele dagen... Det er meningsløst.
Er bloggingen min også meningsløs? Jeg håper ikke det. For det er det mest meningsfulle jeg har gjort idag. Utenom å fortelle en at jeg studerer for å bli en ungdomsarbeider i en menighet..

så, over til overskriften. Så lenge Jesus er i mitt hjerte, er det både sol og varme der. Pluss, at da blir ikke livet mitt meningsløst. Har Gud skapt meg, har han hatt en mening med det. Gud skaper ikke mennesker uten mening. Derfor gir han mening med livet, og lys over livet. Han er min sol.

Jeg har en sol, som aldri forsvinner,
jeg har en sol, som er her inne.
Jeg har et lys, Jesus er hans navn.
Han gir meg liv, han når ved mitt indre.
Lyset fra han skal alltid skinne.
Han er min sol, ingen er som Ham!

- Børudgjengen.

Og det er det indre som teller.. ikke sant?;)

2 comments:

Oddbjørg said...

Ååh TAKK Tone! Nå fant eg fram te solå mi eg og. Har sett eksamensmørkt på verden te nå i dag. Trur eg må hørra litt på Børudgjengen:)

totliii said...

Du e sola i live mitt, Jesus,
for du kan lysa opp kvardagen min.
Om de e regn eller om de e solskinn, e du me kvart trinn!

Du e sannheten å live.
Du e veien eg vil gå.
Du e kongen min å eg vil fylgja deg.
Jesus eg satsa alt på deg!

-Regnbuelandet