Saturday, January 24, 2009

Uten noen å dele med!

Hva hadde all verdens glede vært om vi ikke hadde noen å dele med`?


Før jeg kom tilbake fra juleferie, fikk jeg tilbake resultat på en fagoppgave, som tilsvarer eksamen, i et fag. Det var en B. Og jeg var strålende fornøyd og i lykkerus. Resultatet sjekket jeg på natten. Jeg hadde nettopp komt hjem for kvelden, mor og far sov. Jeg hadde ingen å dele med der og da. Jeg hadde så mye glede inni meg. Hvem skulle jeg si det til? Jeg måtte vente til neste dag! Det var nesten ikke til å holde ut!

Jeg ble minnet på dette i går. Vi er så enormt heldig som har noen å dele gleder med. Og sorger for øvrig. Bare å kunne dele. Det er fint. Det er fint for alle som tar del i delingen på noe vis. Delingen sier meg noen om at vi er ment til å være i felleskap med andre. Vi er ment til å ha noen å dele med. Ikke bare en god karakter. Men alle de sider av livet en ønsker å dele. Alle livets perspektiv.

Takk for at du er der, slik jeg kan dele.

2 comments:

Kay Amund said...

Takk for at du dele me oss fra livet ditt, må fortsett me d:)

Håpe dagen he vør bra!
Gud bevare dej!

Kjøde said...

"Vi skal dele, dele, dele du og jeg. Dele av av vår overflod..."